Zuinige Leaseauto

Leasemarkt trekt iets bij

Het aantal leaseauto’s dat door leasemaatschappijen is aangeschaft, laat in vergelijking tot vorig jaar een iets beter beeld zien. Nadat de leasemarkt de afgelopen tijd een krimp liet zien, is er enigszins rust op de leasemarkt gekomen. In mei 2010 zijn in vergelijking met mei 2009 ongeveer evenveel leaseauto’s afgeleverd.


Belangrijke verliezers op de leasemarkt zijn de merken Citroen, Ford en Honda. Van deze merken zijn bijna de helft minder auto’s naar zakelijke rijders gegaan. Toch zijn er ook merken die hebben kunnen profiteren. Dit is met name Renault, die met een plus van 57% erg goede zaken heeft gedaan. Daarna volgen Toyota en Opel met respectievelijk +6,6% en +3,0%.


Traditiegetrouw zijn merken als Audi en Volkswagen sterk vertegenwoordigd in de leasemarkt. Deze hebben een daling gezien van 10 procent, maar staan nog steeds aan kop als het gaat om populairste merken bij de zakelijke rijders. Het gezamenlijke marktaandeel van Volkswagen en Audi bedraagt nu ongeveer 26,5 procent.

Mobiele versie afsluiten